
PODKLADY Z CELÉHO STUDIA MÉ DCERY
PODKLADY Z CELÉHO STUDIA MÉ DCERY
Při první rodičovské schůzce před nástupem mé dcery Markéty Remarové do prvního ročníku jsem třídní učitelku informovala, o tom, že Markéta na ZŠ měla asistenta, který ji skončil. Paní učitelka si to zapsala. Do PPP byla Markéta objednána v polovině října.
V září jsem očekávala, že proběhne schůzka s třídní učitelkou a zároveň výchovnou poradkyní. Potřebovala jsem sdělit informace k důvodu proč měla moje dcera asistenta. Nejdříve jsem si schůzku zkoušela domluvit po Markétě, ale paní učitelka ji řekla ,, Že se s mamkou bude bavit, až bude mít papíry z PPP." Následně jsem ji volala v pátek odpoledne, kdy mi řekla paní učitelka, ať ji laskavě zavolám v pondělí a típla mi telefon. Paní učitelka neřekla ani v kolik hodin ji mám zavolat. Markéta ji ve škole sdělila, že si s ní potřebuju opravdu nutně promluvit ohledně asistenta. Reakce paní učitelky byla, že vůbec nevěděla že dcera měla asistenta na ZŠ.
SMS zprávou jsem paní učitelku poprosila, kdy si mohu domluvit alespoň telefonický rozhovor, doufala jsem, že se konečně domluvíme na schůzce. Umožnila mě jen telefonický rozhovor. Domluvili jsme se, že se sejdeme, až dorazí zpráva z PPP. Bohužel mi papíry poslala podepsat po Markétě.
Mezi tím má dcera řešila, problém s diktovanými zápisy z Českého jazyka. Dcera s problémem přišla za paní učitelkou třídní a zároveň za výchovnou poradkyní. Bohužel ji řekla, ať si za paní učitelkou Bidmonovou dojde sama a vyřeší si to sama.
Při rodičovské schůzce, jsem žádala o vyřešení situace v Českém jazyce paní učitelku třídní, ale ta mi jen oznámila, ať si za ní dojdu, pokud to nezabere, tak mi domluví schůzku s vedením školy. Následovalo to, že moje dcera oslovila paní Zoubkovou. Ta jí sháněla zápisy s jinými učiteli. Následně vše vyřešila za paní učitelku Štrofovou.
Má dcera se zúčastnila i lyžařského výcviku, kde si první den, kdy lyžovali odpoledne zranila kotník. Dcera nás informovala o této události, po tom co nás neinformovala třídní učitelka. Následně otec Markéty volal paní Štrofové, aby zjistil v jakém stavu noha je, bohužel paní Štrofová telefon nezvedla. Markéta s tou nohou, musela paní učitelku najít a předat jí telefon svůj, aby se spojila s otcem. Paní učitelka mu sdělila, že noha se bude ledovat a druhý den ráno se uvidí. Uvedla mu, že to vidí jen na otlačeninu nohy. Druhý den však nezavolala a paní Mihulková tu nohu převazovala a viděla, že na noze je stále otok. Paní Štrofová, ale rozhodla, že Markéta na pokoji nezůstane, obleče se a nohu rozchodí a odpoledne půjde na běžky. Dcera mi následně telefonovala, že ji ta noha hrozně tepe a že chodit nemůže, poslala mi fotografii nohy. Otec se rozhodl, že dceru musí vidět lékař. Volal proto paní učitelce Mihulkové, nedovolal se, tak volal paní učitelce Štrofové, ta mu řekla, že to je na jeho rozhodnutí a že dcera je schopna dál pokračovat ve výcviku a že k žádnému úrazu nedošlo. Na chirurgii nám sdělili, že dcera má vyvrtknutý kotník a pohmožděné vazy. Dostala berle a měla mít klid na lůžku, na lyžařském výcviku nebylo možné pokračovat.
Následující den jsem volala do školy, kde jsem oznámila úraz. Tam se divili, že nikdo nic nenahlásil a udělali zápis o zranění.
Paní učitelka Mihulková sdělila Markétě, že i s paní Štrofovou budou chtít celou záležitost projednat v ředitelně. Markéta jim řekla, že u toho budou zákonný zástupci. Já i otec jsme řekli, že nás celá ta věc mrzí, ale nechápeme, jak je možné že neinformovali rodiče. Zdůraznili jsme, že je důležité, aby má dcera se mohla v klidu soustředit na učení a dobře vycházela s učiteli. Pokud by nevycházela dobře s vyučujícími tak by učivo nemohla zvládnout. Vedení školy nás ujistilo, že tahle špatná zkušenost se neodrazí na Markétě. Bohužel po lyžařském kurzu se Markéta strašně zhoršila v prospěchu v chemii a biologii.
Při rodičovské schůzce jsem paní učitelce řekla, že Markéta si nemůže dovolit tolik špatných známek a poprosila jsem ji, aby mé dceři zadávala procvičování na doma, abychom obě vzájemně věděli, že ta Markéta chce vše napravit.
Bohužel se tak nestalo a Markéta nosila stále horši a horší známky. Byla poprosit paní učitelku, zda si může známku opravit, ale odpověď dostala ,,ještě budeš mít dost možností". Následně jsem poprosila paní učitelku v bakalářích o schůzku, tři dny si ani nepřečetla zprávu, má dcera mezi tím dostala další pětku. Paní učitelka Markétě podotkla ,,Hlavně že maminka se chce sejít a přitom máš další pětku." Má reakce na to byla, že jsme jako rodiče chtěli okamžitou schůzku s vedením školy.
Tam se projednávalo vše od celého počátku, to jak paní učitelka nefungovala, ale i to že mi neumožnila žádnou schůzku, neřešila češtinu... Záhada je, že se má dcera zhoršila v prospěchu po lyžáku. Také jsem uvedla, že má dcera má mít zohledněné a zkrácené písemné práce a má mít možnost opravy. Paní učitelka reagovala, že Markéta se dovolila přihlásit na volejbal a nemá tam přitom co dělat. Vedení jsem se tedy zeptala, jestli to je jen pro VIP žáky. Následně jsem vedení žádala o změnu výchovné poradkyně. Paní učitelka chtěla, aby Markéta měla znovu asistenta. Já jsem však nesouhlasila, má dcera v jiných předmětech neměla žádný problém. Potřebuje jen dodržování doporučení z PPP a zároveň je potřeba, aby se mohla v klidu soustředit a věděla, že může kdykoliv přijít za jakýmkoliv učitelem. S vedením jsme se domluvili, že paní učitelka Markétu připraví z biologie a chemie na poslední písemky, které budou zkráceny a zohledněné.
Paní učitelka však připravila Markétu jen z chemie. Telefonovala jsem si s paní Herzánovou s tím, že Markéta potřebuje připravit z biologie, kde ji vycházela horší čtyřka.¨
Paní Štrofová bohužel Markétě tu šanci nedala. Do toho se stalo to, že paní učitelka ve třídě řekla, že všem těm kteří dostanou z testu alespoň 3, tak jim následně vymaže 5. Bohužel paní učitelka špatné písemky zprůměrovala a vymazala z dané špatné písemky všechny známky, ne jenom pětky. Reagovala jsem na to, že jsem volala Herzánové, o tom, že tyto metody nejsou normální. Následně mi volal pan Jánošík, s tím, že je zděšen, ale paní učitelka ho ujišťovala, že nikomu neuškodila, ale přilepšila. Pan Janošík chtěl po mě vědět jaký průměr známky měla má dcera před mazáním známek. Průměry měla napsané paní Zoubková. Pan Jánošík mě ujišťoval, že si vše s paní učitelkou třídní ujasní a nebude se nic z toho opakovat a že od září bude vše absolutně v pořádku. Má dcera však z biologie dostala 4 na vysvědčení, dostala trest, za který nemohla. Její reakce byla, že si nešla pro vysvědčení, místo toho, aby má dcera měla radost, že vše zvládla bez asistenta, tak měla pocit, že s paní Štrofovou do čtvrtého ročníku se nikdy nedostane.
V tomto ročníku:
První písemka z chemie dcera obdržela opravený test, který byl zkrácený, ale na opraveném testu byla nejdříve známka 5, přepsaná na 4, Markéta však zjistila, že paní učitelka počítala chybně i jeden postup chemického vzorce, nakonec dostala za 3.
Měla být školní výstava, Markétu a jiné žákyně poprosil pan učitel Kachlik o pomoc s přípravou na výstavu. Paní třídní učitelka, když to zjistila, přišla za nimi a oznámila, že Markéta tam nemá co dělat, když má podpůrná opatření. Pan učitel Kachlík se zeptal Markéty, jestli má s paní učitelkou nějaké problémy, ta mu řekla, že to je od lyžáku.
Následně se má dcera přihlásila na basketbalový turnaj, pan učitel, který to pořádal s tím neměl žádný problém. Markéta to sdělila paní učitelce, aby ji tedy omluvila z vyučování. Druhý den reagovala třídní, že na poradě se rozhodlo, že ti kteří mají PPP, se nebudou účastnit turnajů. Zároveň Markétě řekla před celou třídou, že bude chodit na hodiny tělocviku, aby se přesvědčila o její kvalitě. Mé dceři řeklo vedení (po lyžařském kurzu), že kdykoliv kdy bude mít podezření že se jí děje něco nenormálního, ať přijde. Šla se tedy zeptat a nebyla sama, jestli se turnajů žáci s PPP nemůžou účastnit. Pan Jánošík řekl, že si to nemyslí a šel se tedy zeptat paní ředitelky, ta na to reagovala, že paní Štrofová je nemocná, ale až se vrátí, tak si to vysvětlí všichni v ředitelně.
Ten den, než se to mělo řešit se stalo toto:
Poslední hodinu měla mít Markéta IKT, ale pan učitel Vosáhlo tam nebyl, tak je poslali na chemii, Markéta se však na hodinu přišla o něco déle a hned učitelku poprosila o možnost jít na WC, neuvědomila si, že má v kapse telefon, paní učitelka ji pustila, bohužel před celou třídou za ní šla na WC. Paní uklízečka Markétu poslala na učitelský záchod, jelikož měla vytřeno a jen slyšela jak paní uklízečka někomu říká, že na učitelském záchodě je holčina. Následovalo to, že se Markéta vrátila a paní učitelka na ni spustila před celou třídou, že chodí na záchod s telefonem a porušuje s tím školní řád. Po této hodině řekla Markétě, že jdou do ředitelny. Markéta chtěla zákonného zástupce, ale třídní rozhodla, že na to nemá nárok, jelikož si prý byla stěžovat v ředitelně ohledně turnajů bez rodičů. Před vedením školy paní třídní nejprve řešila porušení školního řádu, moje dcera byla absolutně rozhozená. Všechno bylo použito proti mé dceři a odcházela s tím, že žáci se mají prostřídat v turnaji, a že má doma vyřídit, že se všechno probralo. Následně mi telefonovala cestou ze školy, kdy byla absolutně vystresovaná ze situace, která vznikla. Já jsem okamžitě telefonovala paní ředitelce a chtěla vysvětlení o celé té situaci. Následovalo vysvětlení ohledně telefonu a podezření porušení řádu a že se děti mají prostřídat na turnaji . Reagovala jsem, že vše se děje od lyžařského výcviku. Paní ředitelka mi sdělila že neví jak celou situaci vyřešit a navrhla mi aby má dcera by měla přešla na obor agro, kde paní učitelka Štrofová není. Reagovala jsem, že má dcera se ničím neprovinila, aby přestupovala, doporučila jsem paní ředitelce, aby si to vyřešila s paní třídní.
Třídní učitelka mi telefonovala a chtěla schůzku v cukrárně. Když jsme se sešli, paní učitelka začala mluvit jako první a sdělila mi: ,,Potřebuji vyřešit, aby vaše dcera přestala neustále chodit za učiteli a dožadovat se opravných testů. "moje reakce byla jestli ví co má vůbec napsané v doporučení. Následně jsem ji řekla jak si mohla dovolit jít za Markétou na WC před celou třídou, tvrdila že to není pravda, já jsem ji však řekla že ve škole není jen ona a má dcera, ale žáci a uklízečka ji řekla že záchod je obsazený. Řekla jsem jí, že moji dceru diskriminuje a šikanuje a zesměšňuje před spolužáky.. následovalo že jsem ji řekla co všechno od samého počátku dělala špatně, zároveň jsem ji sdělila co se ji stalo na prvním stupni ZŠ, dříve mi to nebylo možné (všechny tyto věci jsem jí chtěla říct hned na začátku prvního ročníku, ale paní učitelku toto nezajímalo a neměla snahu mě vůbec vyslechnout..) , jelikož mi tu šanci říci jí více o mé dceři neumožnila. Sdělila jsem třídní, že díky tomu jak se chová, moji dceru dovedla až tam, kam žádná matka nechce vidět své dítě. Díky třídní má psychické problémy a jelikož ji nikdo neslyší co se jí děje, tak Markéta zavolala na linku důvěry. Třídní mě poprosila, jestli si může s moji dcerou opravdu opatrně promluvit. Ten den Markétě řekla, že semnou mluvila a že slyšela, že má psychické problémy. Následně se jí ptala, jak se jí projevují psychické ´problémy a jestli má problémy s nějakými učiteli, ať za ní klidně dojde a vše paní učitelka vyřeší.
Také jsem ji sdělila, že se na hodiny paní Štrofové nemůže dostatečně soustředit. Paní učitelka ji v pátek vyvolala k tabuli, dala Markétě chemický vzorec, ten vyřešila. A třídní reagovala ,,Myslíš si, že to máš dobře? Markéta odpověděla že ano" třídní vyvolala jinou žákyni, ta však nevěděla jak vyřešit vzorec. Třídní podotkla: Jak je možné, že to nezvládneš, když už i Markéta to zvládne. (Při každé možnosti kdy může Markétu shodit před třídou a rozhodit jí, tak to paní učitelka udělá.) Jelikož má moje dcera Markéta vývojovou dysfázii, je velice důležité, aby takové chování k ní nikdo neměl a mohla se v klidu soustředit.
Má dcera díky třídní byla poslána na vyšetření do Centra duševního zdraví, kde i oni konstatovali, že jsou zděšeni chováním třídní a nechápou, že vedení tuto situaci nechalo dojít až do této fáze. Sdělili jí, že problém není v ní, ale v chování třídní učitelky, následně nás poslali do centrum Amalthea a také nám sdělili, že vedení by mělo učinit kroky, aby ta celá záležitost se neustále neopakovala díky nevhodnému chování třídní učitelky, pokud vedení celou situaci důrazně nevyřeší, tak se máme obrátit na inspekci.
Není přeci řešení, aby má dcera chodila na terapie a brala antidepresiva, když chyba není v ní - toto nám řekli v Centru duševního zdraví.
Paní Zoubková a Markéta spolu měli schůzku, u této schůzky byl i pan učitel Popelář a Markéta celou situaci popsala i jim. Při této schůzce byla moje dcera značně rozhozená a paní Zoubková mi zavolala přes telefon dcery, a sdělila mi ať si pro dceru přijdu do školy, že není schopná další výuky. Paní Zoubková byla šokovaná a sdělila že tato situace se Markétě neměla nikdy stát. Navrhla, že s celou situací půjde za vedením, aby vše vyřešili...
Po této schůzce jsme byli domluvené, že se sejdeme (byl zároveň i rodičák) a byla jsem bohužel zděšená reakcí vedení.
Paní Zoubková se snažila celou situaci řešit, poprosila mě abych počkala v učebně. Vedle učebny je její kabinet a bylo slyšet že paní Zoubková šla telefonovat vedení. Zděsilo mě, že z telefonu bylo značně patrné že vedení celou záležitost nechce nijak řešit a bylo slyšet, jak paní Zoubková říká, mám paní Ščukovou poslat domů, měla jsem tu Markétu a ta v pohodě nebyla, byl u toho i pan učitel Popelář a Markéta opravdu v pořádku nebyla, nebyla schopná ani další výuky a musela domů..Následně přišla paní Zoubková do učebny a sdělila mi, že neví jaké kroky by měla ještě ona podniknout, že při schůzce vedení , musela odejít ze schůzky, protože vedení nemělo snahu cokoliv řešit.. V ten moment přišla paní Ředitelka a ohlásila mi, že rozhodla že všichni učitelé se budou držet podle postupu doporučení PPP a paní Štrofová byla poučena jak se má k Markétě chovat. Já jsem na to reagovala, že díky paní třídní se neustále točíme v kruhu a odnáší to má dcera, která chce studovat, potřebuje na to klid a soustředění. Také jsem sdělila, že oslovím inspekci. Paní ředitelka mi řekla, že ohledně mě a třídní je tvrzení proti tvrzení. Myslím si, že nás naši rodiče od mala učili slušnému chování a že už jako malý jsme věděli, že když jsme se špatně chovali tak jsme se také museli tomu dotyčnému omluvit a podat mu ruku jako důkaz přátelství. Ale ani toto paní Štrofová neví.. Paní ředitelka tuto situaci začala opět řešit až v momentě kdy do této situace vstupuje Centrum Amalthea. Ostatní učitelé fungují na 100 procent a moje dcera s nimi nemá žádný problém. Je mi líto že chování paní učitelky Štrofové zapříčinilo to, že tuto situaci musí řešit společně s ní, respektivě spíše za ní. Je smutné že paní učitelka Štrofová může jít za jakoukoliv hranici a ví že se jí nic nestane.
Kolik ještě špatných zkušeností bude muset má dcera ještě zažít? Jako matka se opravdu bojím co všechno ještě budu muset řešit. Je rok 2025 a přijde mi absurdní co se v této době může dít, toto se dělo v roce 1985, když vedení a soudružky mohli absolutně vše, bez postihů a žáci a rodiče nemohli absolutně nic.